MATER Press – Egyetemi Kiadványok

Állapotfelmérési és elemzési technikák alkalmazása vállalkozásoknál : E-tananyag” a Mezőgazdasági- és élelmiszeripari gépészmérnök BSc szak hallgatói számára

Berke, Szilárd (2014) Állapotfelmérési és elemzési technikák alkalmazása vállalkozásoknál : E-tananyag” a Mezőgazdasági- és élelmiszeripari gépészmérnök BSc szak hallgatói számára. Kaposvári Egyetem – Pannon Egyetem – Szegedi Gabonakutató Nonprofit Kft., Kaposvár. 130 p.

Teljes szöveg
[thumbnail of Lektorált egyetemi jegyzet]
Előzetes bemutató
Szöveg (Lektorált egyetemi jegyzet)
Allapotfelmeres_Berke_2014.pdf - Publikált változat
Elérhető az alábbin: Szerzői jogi védettség: CC BY-NC-ND 4.0.

Letöltés (4MB) | Előzetes bemutató
Tétel típusa: Könyv
Szakterület(ek): H Társadalomtudományok HB Közgazdaságtudomány
Feltöltő: Sára G. Szabó
Elhelyezés dátuma: 27 Jan 2021 09:33
Utolsó változtatás: 19 Szep 2023 11:23
Kivonat, rövid leírás:

A vállalkozások, vállalatok továbbra is a piaci eredményességre törekednek, és alapvető céljuk a profitszerzés. Napjaink gazdasági környezete azonban rendkívül gyorsan változik, köszönhetően a technológia robbanásszerű fejlődésének. Különösen megnövekedett három terület jelentősége. Égető szükség van a működési (elsősorban) gazdasági környezet szüntelen elemzésére,
állapotfelmérésekre és előrejelzésekre. Ugyancsak nélkülözhetetlenné váltak a vállalkozások belső értékteremtő folyamatainak átvilágításai. A cél az átvilágítással a hatékonyság növelése, a versenytársakhoz mérten előnyö-
sebb értékajánlat kialakítása és készpénzre váltása. Fókuszában jellemzően a vállalkozás legnagyobb eszmei értéke, a márkaérték áll, ami a vállalati értékteremtő folyamatok sikerének vagy kudarcának egyszerű, mégis látványos értékmérője. Talán sosem lesz aktuálisabb a „Kü-
lönbözöm, tehát létezem” mottó: nem elégséges a márkának értéket adni, az értékajánlatnak markánsan különböznie kell a versenytársakhoz képest. Legtöbbször nem is műszaki/minőségi összetevők tekintetében, hanem emocionális értelemben. A verseny nyertesét végül mindig a vevők fejében „választják”. Harmadrészt felértékelődött a kreatív problémamegoldási technikák értéke. A vállalkozások vezetői a régről bevált módszerek mellett/helyett új megoldások felé nyitnak akkor, amikor jellemzően csak a folyamatok újszerű áttekintése hozhat jobb eredményeket. A kreativitás, az
új nézőpontok bevonása a problémamegoldásba, kifizetődőbb lett, mint valaha. A jegyzet a három említett területről hoz példákat és módszereket.

URI: https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/17
Műveletek (Belépés szükséges)
Tétel szerkesztése
Tétel szerkesztése