Állapotfelmérési és elemzési technikák alkalmazása vállalkozásoknál : E-tananyag” a Mezőgazdasági- és élelmiszeripari gépészmérnök BSc szak hallgatói számára

Berke, Szilárd (2014) Állapotfelmérési és elemzési technikák alkalmazása vállalkozásoknál : E-tananyag” a Mezőgazdasági- és élelmiszeripari gépészmérnök BSc szak hallgatói számára. Kaposvári Egyetem – Pannon Egyetem – Szegedi Gabonakutató Nonprofit Kft., Kaposvár. 130Number of Pages.

[thumbnail of Lektorált egyetemi jegyzet]
Preview
Text (Lektorált egyetemi jegyzet)
Allapotfelmeres_Berke_2014.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (4MB) | Preview
Item Type: Book
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory
Depositing User: Sára G. Szabó
Date Deposited: 27 Jan 2021 09:33
Last Modified: 19 Sep 2023 11:23
Abstract:

A vállalkozások, vállalatok továbbra is a piaci eredményességre törekednek, és alapvető céljuk a profitszerzés. Napjaink gazdasági környezete azonban rendkívül gyorsan változik, köszönhetően a technológia robbanásszerű fejlődésének. Különösen megnövekedett három terület jelentősége. Égető szükség van a működési (elsősorban) gazdasági környezet szüntelen elemzésére,
állapotfelmérésekre és előrejelzésekre. Ugyancsak nélkülözhetetlenné váltak a vállalkozások belső értékteremtő folyamatainak átvilágításai. A cél az átvilágítással a hatékonyság növelése, a versenytársakhoz mérten előnyö-
sebb értékajánlat kialakítása és készpénzre váltása. Fókuszában jellemzően a vállalkozás legnagyobb eszmei értéke, a márkaérték áll, ami a vállalati értékteremtő folyamatok sikerének vagy kudarcának egyszerű, mégis látványos értékmérője. Talán sosem lesz aktuálisabb a „Kü-
lönbözöm, tehát létezem” mottó: nem elégséges a márkának értéket adni, az értékajánlatnak markánsan különböznie kell a versenytársakhoz képest. Legtöbbször nem is műszaki/minőségi összetevők tekintetében, hanem emocionális értelemben. A verseny nyertesét végül mindig a vevők fejében „választják”. Harmadrészt felértékelődött a kreatív problémamegoldási technikák értéke. A vállalkozások vezetői a régről bevált módszerek mellett/helyett új megoldások felé nyitnak akkor, amikor jellemzően csak a folyamatok újszerű áttekintése hozhat jobb eredményeket. A kreativitás, az
új nézőpontok bevonása a problémamegoldásba, kifizetődőbb lett, mint valaha. A jegyzet a három említett területről hoz példákat és módszereket.

URI: https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/17

Actions (login required)

View Item
View Item