MATER Press – Egyetemi Kiadványok

A megújuló energiaforrások és az online kommunikáció lehetséges kapcsolatainak vizsgálata primer kutatási módszerrel

Fűrész, Ágnes és Szeberényi, András (2024) A megújuló energiaforrások és az online kommunikáció lehetséges kapcsolatainak vizsgálata primer kutatási módszerrel. STUDIA MUNDI - ECONOMICA, 11 (2). pp. 29-42. ISSN 2415-9395

Teljes szöveg
[thumbnail of Szakcikk] Szöveg (Szakcikk)
003_SME_5166_FINAL.pdf - Publikált változat
Elérhető az alábbin: Szerzői jogi védettség: CC BY-NC-ND 4.0.

Letöltés (349kB)
Tétel típusa: Cikk
Kulcsszavak: Energy crisis; megújuló energiaforrások; fogyasztói attitűd; Online kommunikáció; online communication; renewable energy; consumer's attitude; energiakrízis;
Szakterület(ek): G Földrajz, antropológia, kikapcsolódás GE Környezettudomány
H Társadalomtudományok HB Közgazdaságtudomány
SWORD Depositor: Sword Press
Feltöltő: Sword Press
Elhelyezés dátuma: 27 Jan 2025 18:32
Utolsó változtatás: 27 Jan 2025 18:32
Kivonat, rövid leírás:

Az elmúlt években a megújuló energiaforrások szerepe központi kérdéssé vált mind az energiaszektor, mind a közélet körében, ami egyrészt köszönhető geopolitikai-, gazdasági eseményeknek, másrészt a hosszú távú környezetvédelmi célkitűzéseknek. A megújuló energiaforrások térhódítása már a 90-es évek óta zajlik, mégis Magyarországon csak néhány éve került a figyelem és az érdeklődés középpontjába. Ennek hátterében leginkább az energiakrízis következtében egekbe szökő energiaárak állnak, de vannak további tényezők is, például a napjainkban töretlen érdeklődésnek örvendő „zöld mozgalmak”, amelyek éppúgy aktivizálták a társadalmat, mint a rapszodikus energia kiadások. Kutatásunkban azt vizsgáljuk, hogy milyen összefüggésben áll az energiaválság és a megújuló energiaforrások iránti kereslet, továbbá primer kutatás segítségével elemezzük az ebben rejlő online kommunikációs kapcsolódási pontokat, lehetőségeket és kihívásokat. A kutatási kérdőívet összesen 418 fő töltötte ki. Kutatásunknak két célt határoztunk meg, elsőként azt, hogy fény derüljön arra a belső mozgatóerőre, amely hatással van a fogyasztók viszonyára a megújuló energiaforrásokat tekintve, a másik cél pedig annak feltárása, hogy az online kommunikációhoz vezető eszköztárak közül, melyek alkalmazhatóak a lakosság prekoncepcióinak és attitűdjének formálására. Az eredmények alapján, a vizsgált minta jelentős része állította, hogy az energiakrízis befolyással volt döntésére, amikor a megújuló energia mellett tette le voksát. A megkérdezettek több mint fele gondolja úgy, hogy az energiaválság következtében nyitottabbá vált a társadalom a megújulók felé, valamint nagy részük azontúl, hogy a közösségi média felületein tájékozódik a témában, figyelemmel is kíséri az alternatív energiaforrásokkal kapcsolatos híreket, aktualitásokat valamilyen online média fogyasztásával, továbbá érdekelné egyéb opció, ami lehetőséget ad az ismeretek bővítésére.

Azonosító: MTMT:35061213 DOI:10.18531/sme.vol.11.no.2.pp.29-42
Hivatalos URL: https://doi.org/10.18531/sme.vol.11.no.2.pp.29-42
URI: https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/310
Műveletek (Belépés szükséges)
Tétel szerkesztése
Tétel szerkesztése