MATER Press – Egyetemi Kiadványok

Impact of E-commerce Logistics Service Quality on Customer Satisfaction and Loyalty in India : A case study of Flipkart

Hassan, Mohammad és Lencsés, Enikő (2024) Impact of E-commerce Logistics Service Quality on Customer Satisfaction and Loyalty in India : A case study of Flipkart. In: Mészáros, Kornélia és Szerb, Boglárka és Lehota, Zsuzsanna (Szerk.) Fenntarthatóság és hatékonyság a logisztikában : Logisztika napja a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemen, Gödöllő, 2023. április 20. és 2024. április 23. = Sustainability and efficiency in logistics : Day of Logistics at Hungarian University of Agricu. MATE Press, Gödöllő. pp. 31-45. ISBN 978-963-623-110-1

Teljes szöveg
[thumbnail of Konferenciaközlemény]
Előzetes bemutató
Szöveg (Konferenciaközlemény)
03_Hassan_M.pdf - Publikált változat
Elérhető az alábbin: Szerzői jogi védettség: CC BY-NC-ND 4.0.

Letöltés (418kB) | Előzetes bemutató
Tétel típusa: Könyvrészlet
Kulcsszavak: e-commerce, logistics service quality, customer satisfaction, loyalty
Szakterület(ek): H Társadalomtudományok HB Közgazdaságtudomány
Feltöltő: Sára G. Szabó
Elhelyezés dátuma: 11 Ápr 2025 09:11
Utolsó változtatás: 11 Ápr 2025 09:11
Kivonat, rövid leírás:

In a highly competitive business market of the E-commerce industry, providing high quality services are one of the most important factors in staying in the market and Customer satisfaction is one of the most important aspects of gaining a competitive advantage in business, particularly in services. This study aimed to investigate the level of customer satisfaction among Flipkart online shopping using a standardized measure of logistics service quality and to determine the dimensi-ons of logistics service quality that have the greatest impact on customer satisfaction. Additionally, the study evaluated the impact of customer satisfaction on customer loyalty to develop a better future strategy to satisfy customers and enhance their loyalty. Data was collected from 162 customers using a combination of purposive and convenient sampling techniques and analyzed using SPSS Statistics 27. The results showed a positive and significant relationship between logistics service quality and customer satisfaction. Personal contact quality was found to be the most influencing factor of customer satisfaction, while order conditions were the weakest influencing factor. The study also revealed a strong significant impact of customer satisfaction on customer loyalty. Based on these findings, it is recommended that the company should focus on improving order condition and order accuracy to enhance logistics service quality dimensions, customer satisfaction, and loyalty.

Hivatalos URL: https://doi.org/10.54597/mate.0129
Kapcsolódó URL:
URI: https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/381
Műveletek (Belépés szükséges)
Tétel szerkesztése
Tétel szerkesztése