Vafnóczki, Attila József (2025) Egyetemi hallgatók motivációs tényezőinek és preferenciáinak vizsgálata a munkahely választás tekintetében. STUDIA MUNDI - ECONOMICA, 12 (2). pp. 58-71. ISSN 2415-9395
Teljes szöveg![[thumbnail of Szakcikk]](https://press.mater.uni-mate.hu/style/images/fileicons/text.png)
004_SME_7003_FINAL.pdf - Publikált változat
Elérhető az alábbin: Szerzői jogi védettség: CC BY-NC-ND 4.0.
Letöltés (581kB)
Tétel típusa: | Cikk |
---|---|
Kulcsszavak: | Labour market; university student; munkaerőpiac; egyetemi hallgató; Motiváció; duális képzés; Generation Z; Dual training; motivation; generáció; |
Szakterület(ek): | H Társadalomtudományok HB Közgazdaságtudomány H Társadalomtudományok HD Ipar, földhasználat, munkaügy H Társadalomtudományok HD Ipar, földhasználat, munkaügy HD28 Menedzsment. Ipari menedzsment H Társadalomtudományok HM Társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | Sword Press |
Feltöltő: | Sword Press |
Elhelyezés dátuma: | 29 Júli 2025 13:30 |
Utolsó változtatás: | 29 Júli 2025 13:30 |
Kivonat, rövid leírás: | A XXI. század változó munkaerőpiacán rendkívül fontos megismerni azokat a motivációs tényezőket, hajtóerőket és preferenciákat, amelyeket az egyetemi hallgatók fogalmaznak meg leendő munkáltatójukkal szemben, hiszen ők azok, akik hamarosan a munkaerőpiacra lépve diktálhatják az új trendeket. A most hallgatói viszonyban lévő egyetemisták túlnyomó része a Z generáció szülötte, több aspektusban és személyiség jegyben is eltérnek a korábbi generációk tagjaitól. Másképp értékelik magukat, a körülöttük lévő világot, más az értékrendjük, és eltérő módon állnak a munkához és a leendő munkáltatójukhoz. Az elmúlt évtizedek munkaerőpiaci kihívásai sok szempontból átalakulóban vannak, a HR vezetők többsége ezekre keresi most a megoldást úgy, hogy valójában a helyes irány-mutatást a Hallgatóknak már az Egyetemek padsoraiban kellene megkapniuk, megkönnyítve ezzel mindkét fél helyzetét. A kérdőíves vizsgálatban 171 egyetemi hallgató került megkérdezésre Magyarország majd összes várme-gyéjéből, közel 75% -uk pedig Z generációsnak vallotta magát. A demográfiai kérdések mellett többek között a motivációs tényezőikre és preferenciáikra-, várható nettó jövedelem elvárásaikra-, és migrációs szándékaikra kér-deztem rá. Ezek mellet vizsgáltam, hogy hallgatóként milyen segítséget kapnak jelenleg az oktatási intézményükben a munkahelyválasztással kapcsolatosan. A hallgatók 59%-ának van valamilyen mértékű elvándorlási szándéka, 71%-uk nem vett eddig részt duális képzésben vagy gyakornoki programban, és majd 60%-uk válaszolta azt, hogy vagy nem szerzett tudást és tapasztalatot a munka világára való felkészüléssel kapcsolatosan, vagy ha volt is ilyenben része, nem érzi magát kellőképpen felkészültnek. |
Azonosító: | MTMT:36264639 DOI:10.18531/sme.vol.12.no.2.pp.58-71 |
Hivatalos URL: | https://doi.org/10.18531/sme.vol.12.no.2.pp.58-71 |
URI: | https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/421 |