MATER Press – Egyetemi Kiadványok

Az olvasás fejlesztése a drámapedagógia módszereivel

Balogh, Renáta Tünde és Józsa, Krisztián (2023) Az olvasás fejlesztése a drámapedagógia módszereivel. ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS, 6 (2). pp. 4-16. ISSN 2063-2991

Teljes szöveg
[thumbnail of Szakcikk]
Előzetes bemutató
Szöveg (Szakcikk)
BRTJK2023II_v2.pdf - Publikált változat
Elérhető az alábbin: Szerzői jogi védettség: CC BY-NC-ND 4.0.

Letöltés (859kB) | Előzetes bemutató
Tétel típusa: Cikk
Kulcsszavak: drámapedagógia; olvasási motiváció; olvasási képesség; Reading motivation; Drama pedagogy; Reading skills
Szakterület(ek): L Oktatás L Oktatás általában
L Oktatás LB Oktatás elmélete és gyakorlata
SWORD Depositor: Sword Press
Feltöltő: Sword Press
Elhelyezés dátuma: 24 Júli 2024 07:37
Utolsó változtatás: 24 Júli 2024 07:37
Kivonat, rövid leírás:

A tanulók szövegértési nehézségei komoly kihívást jelentenek, amellyel az iskolában és iskolán kívül is mindennap találkozunk. A problémára és annak súlyosságára több átfogó vizsgálat (például Országos kompetenciamérés – OKM; Program for International Student Assessment – PISA) is rávilágított. Az olvasás iskolai fejlesztése ezért kiemelten fontos feladat. Kulcsfontosságúak azok a módszerek, amelyek az olvasási kompetenciát fejlesztik. Ilyen módszer a drámapedagógia is. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa, miként lehet a drámapedagógia módszereivel a szövegértés fejlesztését segíteni. A tanulmány rávilágít, hogy a drámapedagógiai módszerek alkalmazása erősíti az olvasás iránti motiváltságot és az olvasási képességet. Az ismertetett drámapedagógiai módszereket, játékokat különböző iskolai tanórákon is lehet használni, de emellett az osztálytermen kívül is alkalmazhatóak.

Students' reading comprehension difficulties are a serious challenge that we encounter every day both inside and outside the school environment. Several comprehensive studies (e.g., the Hungarian National Assessment of Basic Competencies – NABC, and the Program for International Student Assessment - PISA) have shed light on that problem and its seriousness. The improvement of reading competence in school is, therefore, a particularly important task. And the methods that improve reading competence play a crucially important role. One such method is drama-based pedagogy. The purpose of this study is to emphasize how the methods of drama-based pedagogy can be used to help the development of reading comprehension. The study highlights that the use of drama-based pedagogy methods strengthens both the motivation and the reading competence. The described drama-based pedagogic methods and games can be used not only within various school lessons but also beyond the classroom setting.

Azonosító: MTMT:34721790 DOI:10.33569/akk.4680
Hivatalos URL: https://doi.org/10.33569/akk.4680
URI: https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/269
Műveletek (Belépés szükséges)
Tétel szerkesztése
Tétel szerkesztése