Bene, Andrea and Csernák, József (2024) Az oktatás hatása egyes EU-országok innovációs teljesítményére. STUDIA MUNDI - ECONOMICA, 11 (3). pp. 83-96. ISSN 2415-9395
SME_5947_jav_v2.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.
Download (459kB) | Preview
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | innováció, tudás, oktatás, innovációs teljesítmény innovation, knowledge, education, innovation performance |
Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory L Education > L Education (General) |
SWORD Depositor: | Sword Press |
Depositing User: | Sword Press |
Date Deposited: | 16 Dec 2024 13:21 |
Last Modified: | 16 Dec 2024 13:21 |
Abstract: | Az innováció kardinális szerepe nem csupán vállalatstratégiai jelentőségű, a nemzetgazdaság versenyképességet is meghatározza mára. A sikeres innovációs folyamatok megvalósítása olyan ismereteket, tudást igényel, aminek forrását a nemzetek oktatási intézményrendszerének biztosítania kell. A vállaltoknak felkészült és megfelelő szakmai tudással rendelkező humán erőforrásra van szükséges ahhoz, hogy hosszútávon sikeresen helyt álljon a piaci kihívásokkal szemben. Napjaink kutatásai arra is rámutatnak, hogy az új technológiák alkalmazásához szükséges információtechnológiai ismeretek, tudás, tapasztalat hiánya jelentősen gátolja a szervezetek innovációs teljesítményét. A tanulmány az EU-s innovációs eredménytábla humán erőforrás és információs technológiák alkalmazására irányuló mutatókat vizsgálja, és megvilágításba helyezi az oktatás kulcsszerepét. |
Identification Number: | MTMT:35631137 DOI:10.18531/sme.vol.11.no.3.pp.83-96 |
Official URL: | https://doi.org/10.18531/sme.vol.11.no.3.pp.83-96 |
URI: | https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/296 |