Bene, Andrea és Csernák, József (2024) Az oktatás hatása egyes EU-országok innovációs teljesítményére. STUDIA MUNDI - ECONOMICA, 11 (3). pp. 83-96. ISSN 2415-9395
Teljes szövegSME_5947_jav_v2.pdf - Publikált változat
Elérhető az alábbin: Szerzői jogi védettség: CC BY-NC-ND 4.0.
Letöltés (459kB)
Tétel típusa: | Cikk |
---|---|
Kulcsszavak: | innováció, tudás, oktatás, innovációs teljesítmény innovation, knowledge, education, innovation performance |
Szakterület(ek): | H Társadalomtudományok HB Közgazdaságtudomány L Oktatás L Oktatás általában |
SWORD Depositor: | Sword Press |
Feltöltő: | Sword Press |
Elhelyezés dátuma: | 16 Dec 2024 13:21 |
Utolsó változtatás: | 16 Dec 2024 13:21 |
Kivonat, rövid leírás: | Az innováció kardinális szerepe nem csupán vállalatstratégiai jelentőségű, a nemzetgazdaság versenyképességet is meghatározza mára. A sikeres innovációs folyamatok megvalósítása olyan ismereteket, tudást igényel, aminek forrását a nemzetek oktatási intézményrendszerének biztosítania kell. A vállaltoknak felkészült és megfelelő szakmai tudással rendelkező humán erőforrásra van szükséges ahhoz, hogy hosszútávon sikeresen helyt álljon a piaci kihívásokkal szemben. Napjaink kutatásai arra is rámutatnak, hogy az új technológiák alkalmazásához szükséges információtechnológiai ismeretek, tudás, tapasztalat hiánya jelentősen gátolja a szervezetek innovációs teljesítményét. A tanulmány az EU-s innovációs eredménytábla humán erőforrás és információs technológiák alkalmazására irányuló mutatókat vizsgálja, és megvilágításba helyezi az oktatás kulcsszerepét. |
Azonosító: | MTMT:35631137 DOI:10.18531/sme.vol.11.no.3.pp.83-96 |
Hivatalos URL: | https://doi.org/10.18531/sme.vol.11.no.3.pp.83-96 |
URI: | https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/296 |