Farkas, Beáta és Z. Kovács, Zoltán (Szerk.). (2024) Populáris regiszterek – művészeti formák : Műhelykonferencia. MATE Neveléstudományi Intézet, Kaposvár. 35 p. ISBN 978-615-6639-05-9
Teljes szövegabsztraktkötet_2024 - B5 (002).pdf - Publikált változat
Elérhető az alábbin: Szerzői jogi védettség: CC BY-NC-ND 4.0.
Letöltés (2MB)
| Tétel típusa: | Könyv |
|---|---|
| Kulcsszavak: | gyermekkultúra; műhelykonferencia; hátrányos helyzetű gyermekek; roma nevelés; populáris kultúra; pedagógusképzés |
| Szakterület(ek): | A Általános művek AC Gyűjteményes munkák, sorozatok G Földrajz, antropológia, kikapcsolódás GR Etnológia, folklór, kulturális antropológia P Nyelvészet és irodalom PN Irodalom általában |
| Feltöltő: | Sára G. Szabó |
| Elhelyezés dátuma: | 17 Dec 2025 10:38 |
| Utolsó változtatás: | 17 Dec 2025 10:49 |
| Kivonat, rövid leírás: | 2024. május 30–31-én harmadik alkalommal került megrendezésre a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Szentandrássy István Egyetemi Roma Szakkollégiuma és a Neveléstudományi Intézet Gyermekkultúra Kutatócsoportja által szervezett közös műhelykonferencia. A tanácskozás célja a gyermekkultúrához és neveléstudományhoz kapcsolódó kutatások bemutatása, valamint a hallgatói és oktatói kutatóműhelyek közötti szakmai párbeszéd erősítése volt. A konferencia első napján a szakkollégisták ismertették kutatásaikat, amelyek elsősorban a hátrányos helyzetű és/vagy roma gyermekek nevelésének kérdéseit vizsgálták óvodás és iskolás korosztályokra fókuszálva. A második napon az oktatói előadások a „Populáris regiszterek – művészeti formák” tematikája köré szerveződtek, és a gyermekkultúra és a populáris kultúra metszéspontjait elemezték. Az előadások széles spektrumot öleltek fel a képregénytől és történelmi filmektől az alternatív történelmi és lányregényeken át egészen a klasszikus művek kortárs adaptációiig. A műhelykonferencia hozzájárult a gyermekkultúra interdiszciplináris értelmezéséhez, valamint a pedagógusképzés és a kulturális kutatások közötti kapcsolódások elmélyítéséhez. |
| URI: | https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/555 |


