Földi, Fanni and Szabó, Norbert and Józsa, Krisztián (2023) Hangszertanulási motivációt támogató stratégiák tanárok és tanárjelöltek szemszögéből. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 21 (2). pp. 5-18. ISSN 1589-519X
001_Kepzes_es_Gyakorlat_20232_FF_SZN_JK_KGY_0801_STA.pdf
Download (251kB) | Preview
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Motivation; TEACHERS; self-determination theory; teacher candidates; music instrumental learning; tanárok; motiváció; hangszertanulás; öndeterminációs elmélet; tanárjelöltek |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education |
SWORD Depositor: | Sword Press |
Depositing User: | Sword Press |
Date Deposited: | 05 Nov 2024 12:14 |
Last Modified: | 05 Nov 2024 12:14 |
Abstract: | A motiváció meghatározó a tanulási és tanítási folyamatban, így a hangszertanulásban is. A zenepedagógiai kutatások kevésbé feltárt területe, hogy a hangszert oktató pedagógusok milyen motivációs módszerekkel tartják fent a tanulók érdeklődését. Kvalitatív kutatásunk gyakorlattal rendelkező pedagógusok és tanárjelöltek motivációs stratégiáinak megismerésére irányult. Az öndeterminációs elmélet alapján az autonómia, a kompetenciaszükséglet és a társas kapcsolatok igényének támogatásához alkalmazott módszereket vizsgáltuk. Interjút készítettünk hat hangszeres zenetanárral és kilenc tanárjelölttel. Az eredmények alapján azt látjuk, hogy mind a tanárok, mind a tanárjelöltek válaszaiban megjelennek az öndeterminációs elmélet komponensei. A megkérdezettek mindkét csoportja fontosnak tartja az autonómia és a kompetenciaszükséglet támogatását, valamint a társas kapcsolatok szerepét a zenetanulás iránti motiváció fenntartásában. Jelen kutatás eredményei hozzájárulhatnak a zeneoktatás hatékonyabbá tételéhez. |
Identification Number: | MTMT:35481298 DOI:10.17165/tp.2023.2.5-18 |
Official URL: | https://doi.org/10.17165/tp.2023.2.5-18 |
URI: | https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/285 |