Hangszertanulási motivációt támogató stratégiák tanárok és tanárjelöltek szemszögéből

Földi, Fanni and Szabó, Norbert and Józsa, Krisztián (2023) Hangszertanulási motivációt támogató stratégiák tanárok és tanárjelöltek szemszögéből. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 21 (2). pp. 5-18. ISSN 1589-519X

[thumbnail of 001_Kepzes_es_Gyakorlat_20232_FF_SZN_JK_KGY_0801_STA.pdf]
Preview
Text
001_Kepzes_es_Gyakorlat_20232_FF_SZN_JK_KGY_0801_STA.pdf

Download (251kB) | Preview
Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Motivation; TEACHERS; self-determination theory; teacher candidates; music instrumental learning; tanárok; motiváció; hangszertanulás; öndeterminációs elmélet; tanárjelöltek
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
SWORD Depositor: Sword Press
Depositing User: Sword Press
Date Deposited: 05 Nov 2024 12:14
Last Modified: 05 Nov 2024 12:14
Abstract:

A motiváció meghatározó a tanulási és tanítási folyamatban, így a hangszertanulásban is. A zenepedagógiai kutatások kevésbé feltárt területe, hogy a hangszert oktató pedagógusok milyen motivációs módszerekkel tartják fent a tanulók érdeklődését. Kvalitatív kutatásunk gyakorlattal rendelkező pedagógusok és tanárjelöltek motivációs stratégiáinak megismerésére irányult. Az öndeterminációs elmélet alapján az autonómia, a kompetenciaszükséglet és a társas kapcsolatok igényének támogatásához alkalmazott módszereket vizsgáltuk. Interjút készítettünk hat hangszeres zenetanárral és kilenc tanárjelölttel. Az eredmények alapján azt látjuk, hogy mind a tanárok, mind a tanárjelöltek válaszaiban megjelennek az öndeterminációs elmélet komponensei. A megkérdezettek mindkét csoportja fontosnak tartja az autonómia és a kompetenciaszükséglet támogatását, valamint a társas kapcsolatok szerepét a zenetanulás iránti motiváció fenntartásában. Jelen kutatás eredményei hozzájárulhatnak a zeneoktatás hatékonyabbá tételéhez.

Identification Number: MTMT:35481298 DOI:10.17165/tp.2023.2.5-18
Official URL: https://doi.org/10.17165/tp.2023.2.5-18
URI: https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/285

Actions (login required)

View Item
View Item