Huszár-Samu, Nóra és Steklács, János (2022) A reciprok tanítási módszer elemeinek jelentősége az olvasás–szövegértés tanítás eredményességének fejlesztésében. Anyanyelvi Kultúraközvetítés, 5 (1). pp. 21-30. ISSN 2063-2991
Teljes szövegSJHSZN20221.pdf - Publikált változat
Elérhető az alábbin: Szerzői jogi védettség: CC BY-NC-ND 4.0.
Letöltés (383kB) | Előzetes bemutató
Tétel típusa: | Cikk |
---|---|
Szakterület(ek): | L Oktatás L Oktatás általában L Oktatás LB Oktatás elmélete és gyakorlata LB1501 Alapfokú oktatás |
Feltöltő: | Sára G. Szabó |
Elhelyezés dátuma: | 11 Okt 2022 13:54 |
Utolsó változtatás: | 11 Okt 2022 13:54 |
Kivonat, rövid leírás: | Az olvasási, szövegértési képesség jelentősége nagymértékben átértékelődött az elmúlt évtizedekben, ezeknek a képességeknek a megfelelő szintje minden további tanulás előfeltétele, ezzel együtt általánosságban a boldogulás fontos tényezője az egyén életében az információs társadalomban egyaránt (Grabe–Stoller 2011; Schnotz–Molnár 2012). Bár az olvasás, szövegértés megfelelő szintjének elérése társadalmi igény, napjainkban ennek ellenére a literacy crisis, az olvasás válsága és funkcióvesztése a jellemző (Szenczi 2010; Józsa–Józsa 2014). Az iskolának mint intézménynek reflektálnia kell a társadalom szükségleteire, de a szövegértés képességét azért nem tudja mindennapi társadalmi igényeknek és elvárásoknak megfelelően kialakítani kisiskolás korban, mert a nemzetközi kutatások a szövegértésről alkotott új tudáskoncepció és a módszertani eszköztár és kultúra fejlődése számottevő különbségeket mutat. A szövegfeldolgozás módszertanának jelentős tartalékai maradnak kiaknázatlanul az elmélet és gyakorlat eltéréseinek okán. |
Azonosító: | 10.33569/akk.2945 |
Hivatalos URL: | https://doi.org/10.33569/akk.2945 |
URI: | https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/71 |