Rumbus, Anikó (2022) CS Unplugged módszerek alsó tagozaton. In: G. Szabó, Sára és Gombos, Péter (Szerk.) Módszertan és megújulás : Válogatás a MATE Neveléstudományi Intézete szakmódszertani tanulmányaiból. MATE Press, Gödöllő. 120 p. pp. 67-75. ISBN 978-963-623-022-7
Teljes szöveg67-75.pdf - Publikált változat
Elérhető az alábbin: Szerzői jogi védettség: CC BY-NC-ND 4.0.
Letöltés (3MB) | Előzetes bemutató
Tétel típusa: | Könyvrészlet |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális oktatás, eszközigény biztosítása, Computer Science Without Computer, Computer Science Unplugged, digitális kultúra tantárgy |
Feltöltő: | Sára G. Szabó |
Elhelyezés dátuma: | 30 Márc 2023 19:24 |
Utolsó változtatás: | 30 Márc 2023 19:24 |
Kivonat, rövid leírás: | Folyamatosan készen kell állnunk a digitális tanrendre. Ugyanakkor az online térben az oktatási lehetőségeink, módszereink gyakran kiforratlanok még, számos nehézséggel és új dologgal kell megbirkóznunk. Az egyik fő probléma, melyre megoldást kell találnunk, a megfelelő eszközigény biztosítása. Számos esetben tapasztalhattuk, hogy a diákoknak nem álltak otthon rendelkezésre azok az informatikai eszközök, amelyekre szükség lett volna. A Computer Science Without Computer (CS Unplugged) alkalmazása ezt a fajta problémát is megoldhatja. A CS Unplugged (Computer Science Unplugged) lényege, hogy az egyes informatikai jelenségeket, fogalmakat, folyamatokat digitális eszközök nélkül, eljátszva, élményszerűen, játékos feladatokon keresztül tanítjuk meg. Bizonyított, hogy saját tapasztalásokon keresztül könnyebben értjük meg a világ dolgait, és az ily módon megszerzett tudás hosszabb távon is maradandóbb. A tanulmányban bemutatott feladatokat levelezős tanító szakos hallgatóinknak lehetősége volt több tantárgyba integráltan is kipróbálni. Ezután elmondták a véleményüket tapasztalataikról. |
Azonosító: | 10.54597/mate.0022 |
Hivatalos URL: | https://doi.org/0.54597/mate.0022 |
Kapcsolódó URL: | |
URI: | https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/103 |