Kivonat, rövid leírás: |
A Neveléstudományi Intézet 2022-ben már összeállított egy módszertani kötetet a felsőoktatásban hatékonyan alkalmazható innovatív oktatási módszerek közül válogatva (mint pl. kooperatív tanulásszervezés, vita, projektmódszer, drámapedagógia, interaktív módszerek online környezetben…), melyeket később a munkatársak számára megszervezett módszertani workshoppal is népszerűsített. A jelenlegi könyv három nagyobb egységből áll. Az első részben közkedvelt tanulási-tanítási módszereket, stratégiákat mutatunk be, mint a kutatásalapú tanulás, a problémaalapú tanulás, a társak általi tanulás, az élményalapú és interaktív tanulás. A középső részben egy-egy konkrét módszert ismertetünk, mint a tükrözött osztályterem, a kéttanáros modell, a kerettörténet, a gamifikáció, illetve olvasási és szövegértési, szövegfeldolgozási stratégiákat gyűjtöttünk össze. A harmadik részben az értékelés hatékony módszereivel foglalkozunk. A hallgatók értékelésének alapelvei, tudásszintmérő tesztek, vizsgák után (melyek az első kötetben szerepelnek) mostani kötetünkben a fejlesztő értékelés és az IKT-eszközökkel támogatott értékelés kerül fókuszba. |