Petőné Csima, Melinda (Szerk.). (2025) Tehetség – nevelés – tudomány : Válogatás a MATE Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégiumának 2025. évi tanulmányaiból. MATE Neveléstudományi tanulmányok . MATE Neveléstudományi Intézet, Kaposvár. 126 p. ISBN 978-615-6639-10-3
Teljes szövegTehetség – nevelés – tudomány_2025.pdf - Publikált változat
Elérhető az alábbin: Szerzői jogi védettség: CC BY-NC-ND 4.0.
Letöltés (7MB)
| Tétel típusa: | Könyv |
|---|---|
| Kulcsszavak: | tehetséggondozás; hallgatói kutatások; neveléstudomány; szakkollégium; gyógypedagógia; fenntarthatóság és környezeti nevelés |
| Szakterület(ek): | A Általános művek AC Gyűjteményes munkák, sorozatok L Oktatás LB Oktatás elmélete és gyakorlata Lb2300 Felsőoktatás |
| Feltöltő: | Sára G. Szabó |
| Elhelyezés dátuma: | 16 Dec 2025 14:50 |
| Utolsó változtatás: | 16 Dec 2025 22:03 |
| Kivonat, rövid leírás: | A „Tehetség – nevelés – tudomány: válogatás a MATE Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégiumának 2025. évi tanulmányaiból” című kötet a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézetének tehetséggondozó tevékenységéhez kapcsolódva, hallgatók és oktatók együttműködésének eredményeként jött létre. A tanulmánygyűjtemény célja, hogy betekintést nyújtson a szakkollégium keretein belül zajló hallgatói kutatásokba, és támogassa a fiatal kutatók tudományos pályára lépését. A kötetben szereplő írások tematikai sokszínűsége jól tükrözi a neveléstudomány aktuális kérdésköreit: hangsúlyos szerepet kapnak a gyógypedagógiai ellátáshoz kapcsolódó kutatások, az óvoda–iskola átmenetet segítő jó gyakorlatok, valamint a fenntarthatóság és a környezeti nevelés témái. A tanulmányok egyaránt reagálnak a pedagógiai gyakorlatban és a társadalmi környezetben megjelenő kihívásokra, elősegítve a szakmai párbeszédet, a tudásmegosztást és a közös gondolkodást. A kötet célja, hogy teret adjon a tudományos munka iránt érdeklődő hallgatók kezdeti, ám meghatározó kutatási törekvéseinek, és inspirációt nyújtson a neveléstudomány iránt elkötelezett olvasók számára. |
| URI: | https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/554 |


