Zentai, Gabriella és Fináncz, Judit (Szerk.). (2025) 18. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia 2025. április 24-25. : Program és absztraktok = 18th Training and Practice International Conference on Educational Science April 24-25, 2025 : Program and Abstracts. Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézet, Kaposvár. 211 p. ISBN 978-963-623-119-4
Teljes szöveg![[thumbnail of Konferenciakötet]](https://press.mater.uni-mate.hu/style/images/fileicons/text.png)
18. Képzés és Gyakorlat Konferencia Absztraktkötet_2025.06.16_v3.pdf - Frissített verzió
Elérhető az alábbin: Szerzői jogi védettség: CC BY-NC-ND 4.0.
Letöltés (2MB)
![[thumbnail of Konferenciakötet]](https://press.mater.uni-mate.hu/style/images/fileicons/text.png)
18. Képzés és Gyakorlat Konferencia Absztraktkötet_2025.pdf - Publikált változat
Korlátozva Csak a repozitórium munkatársai
Letöltés (2MB)
Tétel típusa: | Könyv |
---|---|
Szakterület(ek): | A Általános művek AC Gyűjteményes munkák, sorozatok L Oktatás LB Oktatás elmélete és gyakorlata LB1501 Alapfokú oktatás |
Feltöltő: | Sára G. Szabó |
Elhelyezés dátuma: | 05 Júni 2025 14:08 |
Utolsó változtatás: | 16 Júni 2025 08:06 |
Kivonat, rövid leírás: | Konferenciasorozatunk története 2007-ben indult, amikor először a Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kara szervezte meg az eseményt. 2010-től a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karával együttműködésben valósítjuk meg a konferenciát. Az elmúlt 18 év során számos változáson ment keresztül rendezvényünk. Kiemelendő, hogy 2020-tól a konferencia irányítását Tudományos Programbizottság látja el, amely biztosítja, hogy a szervezés és a bírálati folyamat megfeleljen a nemzetközi tudományos konferenciák elvárásainak. A tudományos színvonal fenntartása mellett számunkra kiemelten fontos, hogy a konferencia nevéhez hűen a képzést és a gyakorlatot összekapcsoljuk. Célunk, hogy hidat képezzünk a tudományos kutatás, a pedagógusképzés és a pedagógiai gyakorlat között. A pedagógiai kutatók számára mindig is komoly kihívást jelentett, miként lehet a korszerű elméleti ismereteket a mindennapi nevelési gyakorlatban értelmezni, alkalmazni, majd ezek összekapcsolásával új tudást létrehozni. A konferenciára 255-en regisztráltak, a beadott előadások között 5 szimpózium, 124 tematikus előadás és 22 poszter kerül bemutatásra. A program rendkívül sokszínű, mivel az ország számos különböző egyetemeiről érkező oktatók, kutatók, doktorjelöltek és hallgatók mellett a bölcsődei nevelés, a köznevelés, valamint a szakképzés intézményeiben dolgozó pedagógusok egyaránt képviseltetik magukat. Konferenciánkon kiemelten foglalkozunk a MTA közoktatás-fejlesztési kutatási projektek jelentőségével. Kárpáti Andrea a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, Podráczky Judit a MATE Kora-Gyermekkor Kutatócsoport vezetője és Rákosy-Vokó Zsu-zsa, a MTA-PTE Innovatív Egészségpedagógia Kutatócsoport vezetője előadásai a tudományos kutatás és a köznevelési gyakorlat közötti kapcsolódási pontként szolgálnak, előmozdítva az innovatív pedagógiai megközelítések disszeminációját és a tudományos elméletek gyakorlati beágyazódását. Az első napon két plenáris előadásra kerül sor. Kárpáti Andrea, a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára előadásában a kreatív gondolkodás és mesterséges intelligencia kapcsolatával foglalkozik a művészetpedagógia szemszögéből. Fejes József Balázs, a SZTE Neveléstudományi Intézet egyetemi docense pedig az alsó tagozatot követő olvasástámogatás lehetőségeivel ismerteti meg az érdeklődőket. |
URI: | https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/402 |