Outdoor fejlesztőmódszerek a pedagógus eszköztárában

Csajka, Edina (2022) Outdoor fejlesztőmódszerek a pedagógus eszköztárában. In: G. Szabó, Sára and Gombos, Péter (eds.) Módszertan és megújulás : Válogatás a MATE Neveléstudományi Intézete szakmódszertani tanulmányaiból. MATE Press, Gödöllő. pp. 9-26. ISBN 978-963-623-022-7

[thumbnail of Szaktanulmány]
Preview
Text (Szaktanulmány)
Csajka E.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (6MB) | Preview
Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: élménypedagógia, outdoor élménypedagógia,
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1501 Primary Education
L Education > LC Special aspects of education
Depositing User: Sára G. Szabó
Date Deposited: 09 Jan 2023 21:11
Last Modified: 30 Mar 2023 18:33
Abstract:

A tanulmány célja megismertetni az olvasót a cselekvés általi tanulás egyik sajátos módszerével, az outdoor élmény általi nevelés fejlesztési lehetőségeivel. Az outdoor nevelés az élménypedagógia egy sajátos ága, melynek fókuszában lehet egyrészt a szociális kompetenciák fejlesztése, másrészt az oktatás élményszerűbbé tétele. A módszer megismerésével bővülhet a pedagógus szakemberek módszertani eszköztára, hiszen kiválóan alkalmazható a nem tanórai fejlesztés során és a magatartási és beilleszkedési zavarokkal küzdő gyerekek egyéni és csoportos fejlesztésében is.
A MATE Kaposvári Campusán évek óta folyik az outdoor fejlesztési módszerek kurzus, ahol a hallgatók az elméletet párhuzamosan sajátítják el a gyakorlati alkalmazással, a kurzus során ugyanis saját élmény útján tapasztalhatják meg az outdoor fejlesztő módszerek hatásait, a bizalmat építő, együttműködést fejlesztő-, valamint a problémamegoldó feladatokat és az egyéni, kis- és nagycsoportos gyakorlatokat. A tervezés, végrehajtás és feldolgozás csoportmunkában történik, melyben a résztvevők aktivitása elengedhetetlen. A félév végére a hallgatók képesek lesznek megtervezni saját foglalkozásaikat.

Identification Number: 10.54597/mate.0018
Official URL: https://doi.org/10.54597/mate.0018
Related URLs:
URI: https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/86

Actions (login required)

View Item
View Item