Schlichter-Takács, Anett és Csimáné Pozsegovics, Beáta (2022) A képregény/képregényalapú mediatikus közegek alkalmazási lehetőségei az általános iskolában példákkal. In: G. Szabó, Sára és Gombos, Péter (Szerk.) Módszertan és megújulás : Válogatás a MATE Neveléstudományi Intézete szakmódszertani tanulmányaiból. MATE Press, Gödöllő. 120 p. pp. 87-98. ISBN 978-963-623-022-7
Teljes szöveg87-98.pdf - Publikált változat
Elérhető az alábbin: Szerzői jogi védettség: CC BY-NC-ND 4.0.
Letöltés (4MB) | Előzetes bemutató
Tétel típusa: | Könyvrészlet |
---|---|
Kulcsszavak: | képregény felhasználásának alternatívái, oktatási célú képregények, képregénykínálat, történelmi képregények, képregényes adaptációk |
Szakterület(ek): | L Oktatás LB Oktatás elmélete és gyakorlata LB1501 Alapfokú oktatás |
Feltöltő: | Sára G. Szabó |
Elhelyezés dátuma: | 30 Márc 2023 20:10 |
Utolsó változtatás: | 30 Márc 2023 20:10 |
Kivonat, rövid leírás: | Az ingergazdag és robbanásszerűen változó társadalmi és gazdasági környezet az otthon, a munka és az iskola világában is számos mentális és fizikai kihívást indukált. Az információs forradalom, az információhordozók megsokasodása, a média fejlődése és modernizálódása többek között magával vonta a köznevelési és közoktatási intézmények újraértelmezését. Átalakultak a tankönyvek, változott az átadandó tudás mennyisége és minősége. Megváltoztak a gyerekek is, sokkal nehezebben köthető le a figyelmük, átalakult az érdeklődési körük, megszokták, hogy környezetük hihetetlenül gyorsan változik, a sok-sok inger állandó odafordulást és alkalmazkodást igényel tőlük. Hangsúlyossá vált az információk súlyozása és szűrése, valamint az elaboráció, a feldolgozás képessége is. Mindez a pedagógusszerepek megváltozását is (oktató-nevelő-fejlesztő-facilitáló funkciók előtérbe kerülésével) indukálta/indukálja. Ma már a jól megszokott frontális osztálymunka nem elég. Nagyon fontos, hogy a pedagógus kreativitása, hivatástudata érvényesülni tudjon, hogy mind a gyerekek, mind a pedagógus élvezze az órai munkát! Nagyobb teret kell nyernie a (közel)jövő iskoláiban a gyakorlatorientált, élményalapú módszereknek. Egyik lehetséges út a képregények bevonása a tanításba. |
Azonosító: | 10.54597/mate.0024 |
Hivatalos URL: | https://doi.org/10.54597/mate.0024 |
Kapcsolódó URL: | |
URI: | https://press.mater.uni-mate.hu/id/eprint/105 |